Întrebări frecvente

Ce este o vitamină?

Termenul“vitamină” a fost introdus în anul 1912 de către un om de ştiinţă polonez, Casimir Funk, pentru a descrie substanţele naturale din alimente care sunt esenţiale pentru viaţă. Lucrând asupra simptomelor beriberi, Funk a sugerat că patru maladii specifice sunt cauzate de deficienţa unor “amine” vitale din dietă: scorbut (pierdere severă de sânge din scurgeri ale vaselor sanguine – o lipsă a vitaminei C), rahitism (înmuierea oaselor – lipsa vitaminei D), pelagra (modificări ale pielii, diaree persistentă, demenţă – lipsa vitaminei B3) şi beriberi (inimă mărită şi slăbită, dureri în membre, slăbiciune musculară – lipsa vitaminei B1).

Astăzi ştim că există peste 20 de molecule organice numite vitamine, fiecare având o structură chimică diferită şi un rol diferit în organism.

Există două grupuri distincte de vitamine: cele solubile în apă (vitamina C şi toate vitaminele B) care sunt distribuite prin componentele apoase ale celulei; şi cele care sunt solubile în grăsimi (vitaminele A, D, E şi K), care se găsesc în special în compartimentele celulei bogate în grăsimi, precum membranele.

Deşi ele sunt critice în susţinerea vieţii, majoritatea vitaminelor nu sunt produse de organismul nostru.

Sus

Nu putem lua toate vitaminele necesare din alimente?

Nu.

Studii independente efectuate în Statele Unite, Canada, Marea Britanie şi multe alte ţări arată scăderea substanţială a conţinutului de elemente nutritive din alimentaţia noastră în ultimele decenii.

Tabelele de mai jos arată scăderea în conţinutul de elemente nutritive din broccoli şi cartofi în Canada, între 1951 şi 1999.

Broccoli, brut, 3 căpățâni, 93g. 100/93=1.08

1999 7.97 0.30 0.00 7.25 0.09 0.02 1.74
% Change -27.55 -57.14 -100 -57.35 -18.18 -50.00 45.00

Pentru mai multe informaţii

Statele Unite

Legume fără vitamine. Revista Life Extension, martie 2001.

SSchimbări în Datele de Compoziţie ale Alimentaţiei USDA pentru 43 Culturi de Grădină între 1950 şI 1999. Donald R. Davis, PhD, FACN, Melvin D. Epp, PhD and Hugh D. Riordan, MD. Journal of the American College of Nutrition, Vol. 23, No. 6, 669-682 (2004).

Canada

Schimbările elementelor nutritive din fructe şi legume între 1951-1999. Compilat de Jeffrey Christian.

Aparente schimbări ale elementelor nutritive în datele guvernamentale pentru selecţia fructelor şi legumelor: 1951 vs 1999. L. A. Piché PhD RD, Associate Professor, Nutrition Program, Brescia University College.

Marea Britanie

Carne şi lapte: unde s-au dus toate mineralele? Food Magazine 72, pub. by The Food Commission, UK. Jan/Mar 2006.s

Studiile lui McCance şi Widdowson

Olanda

Legumele olandeze au mai puţine vitamine. DutchNews.nl. Wednesday 16 April 2008

Nu este DZR suficientă?

Nu. Există multe dovezi care arată că multe vitamine şi minerale – când sunt consumate în cantitate mai mare decât Doza Zilnică Recomandată (DZR) – sunt benefice pentru menţinerea unei sănătăţi optime şi prevenirea dezvoltării unor maladii cronice. DZR indică doar cantitatea de vitamine şi minerale necesară prevenirii bolilor comune de nutriţie (cum ar fi rahitismul sau scorbutul) la o persoană obişnuită. Aceasta însă nu ia în considerare nici nevoile metabolice individuale ale unei persoane, determinate la nivel genetic, nici obiceiurile alimentare, stilul de viaţă, starea de sănătate şi numeroşi alţi factori. În mod similar, DZR ignoră şi faptul că elementele nutritive acţionează în echipă în organismul nostru, spre deosebire de modul în care o fac substanţele chimice individuale din medicamentele farmaceutice.

Sus

Ce este sănătatea celulară?

Conceptul de Sănătate Celulară se bazează pe principiul că sănătatea este determinată la nivelul miliardelor de celule care compun corpul uman. Nivelul celular din corpul uman a fost efectiv neglijat de medicina convenţională, iar medicii ne tratează organele fără să abordeze în mod potrivit stadiul nutriţional al celulelor care le compun.

Vitaminele, mineralele, aminoacizii şi alte elemente nutritive esenţiale sunt necesare pentru miile de reacţii biochimice care au loc continuu în fiecare celulă, un deficit cronic al acestor elemente nutritive esenţiale fiind cauza cea mai frecventă a disfuncţiilor celulare şi deci a bolilor.

Un consum optim de vitamine, minerale, aminoacizi şi alte elemente nutritive esenţiale este deci cheia pentru obţinerea unei sănătăţi optime şi prevenirea dezvoltării maladiilor cronice.

Pentru mai multe informaţii aceesaţi Bazele sănătăţii celulare

Sus

Ce este sinergia nutrienţilor?

Conceptul de sinergie a elementelor nutritive maximizează beneficiile pentru sănătate ale microelementelor nutritive, datorită descoperirii faptului că acestea lucrează cel mai bine în „echipă”. Astfel, nu ingerarea unui singur element nutritiv asigură sănătatea deplină, ci un spectru complet de diferite microelemente nutritive precum vitamine, minerale, aminoacizi şi oligoelemente. Eficienţa clinică a acestei abordări a fost confirmată nu doar în multe studii ale noastre, dar şi prin alte cercetări independente.

Cercetările asupra Sănătăţii Celulare se focalizează pe sinergia elementelor nutritive ca fiind cea mai eficientă abordare pentru optimizarea metabolismului celular şi restaurarea echilibrului acestuia. S-a demonstrat în mod repetat că această abordare este mult mai eficientă decât utilizarea elementelor nutritive individuale sau a combinaţiilor lor aleatoare.

Sus

Care sunt avantajele abordării Sănătăţii Celulare comparativ cu medicina convenţională?

Abordarea Sănătăţii Celulare se bazează pe descoperirea faptului că sănătatea şi boala nu sunt stabilite la nivelul organelor, ci la nivelul miliardelor de celule care formează aceste organe şi corpul uman.

Acest lucru este în contrast aproape total cu abordarea medicinei convenţionale care divide corpul în diferite discipline şi tratează fiecare organ ca entitate separată. În consecinţă, în medicina convenţională cardiologul are grijă de inimă, gastroenterologul este specializat pe sistemul digestiv, hepatologul se ocupă de ficat ş.a.m.d. Această abordare ignoră faptul că singurul şi cel mai important motiv pentru o funcţie celulară deficitară – şi deci pentru dezvoltarea unei boli – este lipsa bioenergiei la nivel celular.

Cele mai importante molecule de bioenergie de care are nevoie celula pentru a funcţiona normal sunt biocatalizatorii; molecule mici care accelerează reacţiile chimice care au loc în celule. Cele mai importante din aceste molecule sunt vitaminele, mineralele, oligoelementele şi anumiţi aminoacizi. Sănătatea Celulară este un nou domeniu de cercetare care aplică aceste cunoştinţe pentru prevenirea şi tratarea celor mai comune boli ale zilelor noastre.

Medicina cu bază farmaceutică, pe de altă parte, nu abordează cauzele care se află la originea bolilor – deficienţele nutriţionale la nivel celular – în schimb tratează numai simptomele: analgezice pentru dureri de cap, antiacizi pentru neutralizarea acidităţii stomacului, medicamente antiinflamatorii pentru artrită etc.

Mai mult, medicina cu bază farmaceutică este extrem de periculoasă. În 1998 de exemplu, Journal of the American Medical Association (Revista Asociaţiei Medicale Americane) a publicat un studiu care estima că în 1994 în jur de 2,216,000 pacienţi spitalizaţi din SUA au suferit reacţii alergice severe la medicamente (ADR – adverse drug reactions) iar dintre aceştia 106,000 au fost cazuri de ADR fatale. Acest lucru sugerează faptul că medicamentele pe bază de reţetă administrate în spital de personal medical calificat, în concordanţă cu instrucţiunile producătorului, au fost între locurile 4 şi 6 al cauzelor mortalităţii în SUA în acel an. Mai recent analiştii US Food and Drug Administration (Administraţia Alimentelor şi Medicamentelor din SUA) au estimat în 2004 că un singur medicament, Vioxx, a cauzat, în cei cinci ani cât a fost pe piaţă, între 88,000 şi 139,000 infarcte, dintre care probabil 30 –40% au fost fatale.

În schimb, terapiile naturale bazate pe principiile Sănătăţii Celulare sunt mai sigure decât mâncarea din farfuriile voastre. În atât de mare măsură încât s-a estimat, pe baza unor date extensive compilate în statisticile guvernului Noii Zeelande, că riscul de a muri ca urmare a ingerării unui supliment alimentar se situează undeva între riscul de a fi lovit de trăsnet şi riscul de a fi lovit de un meteorit.

Sus

Există cercetări care susţin abordarea Sănătăţii Celulare?

Da! Site-ul web al Dr. Rath Health Foundation include detalii a numeroase Studii Clinice importante are documentează importanţa supremă a microelementelor nutritive şi a alimentaţiei în menţinerea unei sănătăţi optime.

În afară de paginile noastre despre Sănătate Celulară şi Documente OMS, va fi destul de greu să găsiţi o “bibliotecă” mai cuprinzătoare a beneficiilor vitaminelor, microelementelor nutritive şi alimentaţiei în general asupra sănătăţii, în lupta împotriva celor mai comune boli ale lumii industrializate şi dezvoltate de astăzi.

În documentarea acestor studii şi rapoarte am avut grijă să includem pe cât posibil studii ale anilor precedenţi. Am făcut acest lucru pentru a dovedi că date ştiinţifice asupra sănătăţii naturale au fost disponibile din abundenţă şi până acum, timp de 50, 60, 70 şi chiar 80 de ani.

Sus

De ce nu am auzit despre aceste descoperiri revoluţionare până acum?

Terapiile bazate pe utilizarea vitaminelor, mineralelor, aminoacizilor şi altor elemente nutritive esenţiale naturale nu sunt de interes pentru industria farmaceutică pentru că ele nu pot fi brevetate.

Însă medicamentele sintetice brevetate produse de industria farmaceutică pot fi brevetate şi vânzările farmaceutice globale totale au crescut cu 7% în 2006 pentru a atinge 837 miliarde dolari. Cu alte cuvinte, vânzările totale ale industriei farmaceutice într-un singur an acum ajung la aproape un trilion de dolari.

Piaţa de desfacere pentru industria farmaceutică este corpul uman – dar numai pentru atâta timp cât corpul găzduieşte o boală. Astfel, menţinerea şi extinderea bolilor sunt o condiţie preliminară pentru dezvoltarea industriei farmaceutice.

O strategie cheie pentru a realiza acest scop este dezvoltarea medicamentelor care doar maschează simptomele, evitând tratarea sau eliminarea bolii. Aceasta explică de ce majoritatea medicamentelor comercializate astăzi nu au o eficienţă dovedită şi se adresează mai ales simptomelor.

În timp ce promovarea şi expansiunea bolilor creşte piaţa investiţiilor industriale farmaceutice – prevenirea şi tratarea cauzelor bolilor scad profitabilitatea pe termen lung; de aceea ele sunt evitate sau chiar obstrucţionate de această industrie. Si ceea ce este cel mai rău este faptul că eradicarea bolilor este prin natura sa incompatibilă şi diametral opusă intereselor de investiţii ale industriei farmaceutice.

Vitaminele şi alte terapii naturale eficiente care optimizează metabolismul celular ameninţă aşadar “afacerea cu boala” a industriei farmaceutice, pentru că se adresează cauzelor celulare ale celor mai comune boli ale zilelor noastre şi nu pot fi brevetate.

Pentru mai multe informaţii consultaţi Legile industriei farmaceutice