Ce este nou:

Ultimele noutati de la Institutul de Cercetare Dr. Rath

Blocantele canalelor de calciu inhibă formarea colagenului în celulele peretelui vascular

Medicamentele prescrise în mod frecvent pentru afecțiuni cardiovasculare pot duce la slăbirea pereților arteriali

Medicamentele destinate scăderii tensiunii arteriale, corectării aritmiilor și altor tipuri de boli cardiovasculare, sunt cele mai frecvent prescrise medicamente în SUA în zilele noastre. Unul din trei adulţi, adică aproximativ 75 milioane de oameni din SUA sunt diagnosticaţi cu hipertensiune și încă și mai mulţi suferă de pre-hipertensiune. În jur de 15 milioane de pacienţi din SUA au anumite forme de aritmii. Cele mai comune medicamente prescrise pentru a corecta aceste afecţiuni și nu numai sunt așa numitele ”blocante ale canalelor de calciu” sau ”agoniste” care includ blocante ale canalelor de calciu, sodiu și potasiu. Vânzările acestor medicamente se ridică la 6 miliarde $ în întreaga lume. În SUA blocantele canalelor de calciu ocupă poziția a opta în clasamentul celor mai prescrise medicamente.

Un studiu efectuat la Institutul de Cercetare Dr.Rath arată că blocantele canalelor de calciu – în special nifedipina – blochează producția de colagen, cea mai importantă moleculă pentru stabilitatea țesutului conjunctiv și a pereților vasculari. Vitamina C, pe de altă parte, este capabilă să determine regresia blocajului asupra producției de colagen.

Aceste medicamente împiedică atât calciul cât și alte minerale valoroase să intre în celule, blocând canalele specifice localizate în pereţii celulelor muscular netede care căptușesc vasele sanguine, în celulele mușchiului cardiac (miocite) și alte ţesuturi. Prin blocarea acestor canale, medicamentele cauzează relaxarea celulelor și alte efecte farmacologice. Canalele de transport al sodiului sunt utilizate și de vitamina C pentru a intra în celule.

Un nou studiu desfășurat la Institutul de Cercetare Dr.Rath și publicat în American Journal of Cardiovascular Disease1 arată că, pe lângă blocarea intrării calciului, aceste medicamente obstrucţionează absorbţia vitaminei C de către celule. Vitamina C este un element nutritiv esenţial pentru producţia de colagen – molecula cheie pentru stabilitatea pereţilor vasculari și a ţesutului conjunctiv în general. Deficitul acestei vitamine pe termen lung are un efect deosebit de dăunător asupra celulelor care alcătuiesc pereţii vasculari, deoarece poate cauza deteriorări structural microscopice a căror consecinţă este formarea de depozite aterosclerotice – cauza infarctelor miocardice și a accidentelor vasculare cerebrale. Studiul arată că printre blocantele canalelor de calciu studiate, nifedipina Procardia, Nifediac) are cel mai pronunţat efect care cauzează o scădere semnificativă a producţiei de collagen de către celulele musculare ale pereţilor vasculari din organismul uman. Având în vedere că aceste medicamente se presupune a fi utilizate pe o perioadă de timp nedeterminată, consecinţele lor manifestate prin deteriorarea sănătăţii sunt un motiv serios de îngrijorare.

Din acest punct de vedere, studiul arată că inhibarea producţiei de colagen de către cellule, indusă de blocantele canalelor de calciu poate fi compensată prin aport de vitamina C. În special prin aportul de vitamina C solubilă în grăsimi (ascorbil palmitat) mai degrabă decât vitamina C simplă, s-a obţinut o concentraţie mai mare de vitamina C în celule ceea ce a susţinut producţia ulterioară de colagen.

Faptul că blocantele canalelor de calciu – luate de zeci de milioane de pacienţi cu boli cardiovasculare din întreaga lume, în speranţa că ele vor ajuta la prevenirea infarctelor miocardice – de fapt cresc riscul infarctelor prin slăbirea mușchiului cardiac și a pereţilor vasculari, a reprezentat un impediment major în cardiologie. În plus, a fost raportată și o creștere a riscului de cancer mamar și boli gingivale. Pe baza rezultatelor noului studiu, este posibil ca multe dintre efectele secundare ale acestor medicamente să fie prevenite prin simpla suplimentare cu o combinaţie sinergică de vitamina C, inclusiv sub formă de ascorbil palmitat, și alte microelemente nutritive esenţiale.

Ref:
Ivanov V, et al., Am J Cardiovasc Dis 2016:6(2):26-35